Back in Sweden

Efter en över 20 timmar lång flygresa så kom jag tillslut hem till Sverige i torsdags. Det var riktigt ovant att se snö kan jag lova och även om det bara var -5 grader så frös jag.

Har inte gjort jättemycket sen jag kommit hem, mest sovit och varit seg pga. jetlagen. Har inte riktigt återhämtat mig än från att vara vaken i 33 timmar i streck, är fortfarande trött men börja känna mig lite mer som människa nu ändå.

Igår åkte jag med brorsan till Karlstad, träffade lite vänner och på kvällen åkte jag hem till Valerija och Tobias och åt middag. Åkte hem i förmiddags från Karlstad med Sandra. Känns så ovant men härligt att träffa alla igen efter 4 månader!

Idag har jag inte gjort mycket mer än att umgås med Sandra, klä julgranen och slå in de sista julklapparna. Imorgon blir nog den lugnaste Julafton någonsin då bara jag, mamma och pappa firar tillsammans. Ganska skönt ändå, är fortfarande så himla trött att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Blandar svenska och engelska hej vilt också, inte lätt ibland!

Saknar redan många av de vänner jag träffade i USA, känns jätteovant att inte träffa dem eller prata med dem varje dag. Grät till och med lite på flygplatsen när jag sa hej då till Margaryta och hennes pojkvän Tyler och när planet lyfte från Charleston. Konstig känsla det där med att bara ta sitt pick och pack och lämna något som har vart ens liv i 4 månader. I'm going to miss you America!


Kommentera inlägget här :