New apartment

Har helt glömt bort att berätta att jag har fått lägenhet i Sverige nu! Jag och en tjej som heter Malin bestämde oss för att vi ska dela lägenhet för ungefär 2 månader sen och har sen dess letat efter en lägenhet. Vi ville helst ha en 3:a först(varsitt rum + vardagsrum), men finns inte direkt många lägenheter lediga just nu så när vi blev erbjudna en 2:a vid universitetet så sa vi ja direkt. Varken jag eller Malin har sett hur lägenheten ser ut än, så vi får hoppas på att den inte är för sunkig... Men vi har i allafall en lägenhet!



Kommentarer :

#1: JM

Tjena, detta är ett rejält longshot men jag undrar vart man helst vill bo som student i Karlstad om man är två. Hur är standarden? KBAB vs Stiftelsen Karlstadhus. Har fått erbjudande om lägenhet på jakthornsgatan 86, är dom ok?

Svar: Hej! Om ni är två och inte planerar att vara i Karlstad över sommaren när ni inte studerar så passar KBAB:s studentbostäder nog bäst, eftersom du inte behöver betala hyra över sommaren när du har en studentbostad. Annars funkar vanlig hyresrätt lika bra! Har inte så jättemycket koll på Stiftelsen Karlstadhus, men vad jag har hört så är standarden helt okej. Har själv bott inom KBAB sen 2008, schysst standard och helt okej hyra för en student, speciellt om man är två. Jakthornsgatan är vad jag vet ett bra område, nära till universitetet och schysst standard. Hoppas jag kunde vara till någon hjälp!
Emma Nilsson

skriven

Kommentera inlägget här :