1 week left

Idag är det en vecka kvar tills jag åker till USA, känns helt sjukt! Fick typ total packningspanik idag så har testpackat allt förutom kläder nu. Väskan väger 11 kg nu och är typ halvfull. Enligt United Airlines så får jag ha en resväska som väger högst 23 kg + ett handbagage. Om jag bara kan bestämma mig för vilka kläder jag ska ta med så är i princip packningen helt färdig. Tror inte att jag kommer ha något problem att hålla mig till under 23 kg, men man vet aldrig. Dator, kamera, alla dokument jag behöver ha med mig och lite andra smågrejer tänker jag ta i handbagaget.

Jag har TILL OCH MED bokat min flygbussbiljett från Stockholm centralstation till Arlanda idag, så jag slipper tänka på det när jag är i Stockholm. Alla buss- och flygbiljetter, viktiga dokument, packningslista osv. är utskrivet, blev bara sådär en bunt på 30 papper. Känns som jag ändå har fått ganska mycket vettigt gjort idag, nu hoppas jag bara verkligen på att kameran kommer imorn så jag kan ge mig ut och göra något annat än att packa och planera ett tag. Funderar på att gå vilse lite på vägen upp till Persberg(1 mil från Filipstad) som jag gjorde här om dagen och fota lite där. Kameran måste verkligen komma imorn, annars blir jag galen...


Fotar oftast sånt som är gammalt, trasigt, övergivet eller vandaliserat. Den här bilden på en kvaddad cykel är från i våras, tagen någonstans i skogen vid Kronoparken i Karlstad.



Today it's one week left before I leave for the U.S., It feels so wierd! Got total packing panic today so have test packed everything except clothes now. My suitcase now weighs 11 kg and is about half full. According to United Airlines, I can bring one suitcase weighing 23 kg + hand luggage. If I can just make up my mind about what clothes to bring with me the packing is basically a done deal. Don't think I will have that much of a problem with sticking to less than 23 kg, but you never know. Computer, camera, all the documents I need to take with me and some other small things I intend to take in the hand luggage.

I've EVEN booked my flight bus ticket from Stockholm Central Station to the airport today, so I don't have to think about that when I'm in Stockholm. All bus and airline tickets, important documents, my packing list, etc are printed out, just about a stack of 30 papers. Feels like I got pretty much done today, so now I'm just really hoping that my camera will arrive tomorrow so I can go out and do something else than packing and planning for a while. Thinking of getting a little lost on the way up to Persberg (about 6 miles from Filipstad) like I did the other day and take some photos there. If I don't get my camera tomorrow I will go mad...

I mostly photograph things that are old, broken, abandoned or vandalized. This picture of a wrecked bike is from last spring, shot somewhere in the woods around Kronoparken, Karlstad
.

Kommentera inlägget här :