All packed and ready

Nu är allt nerpackat i resväskan och handbagaget. Resväskan slutade på 20 kg, ganska bra gjort känner jag! Fick tänka om lite med handbagage och kommer ta min dataväska istället för en större väska. Kameran får hänga runt halsen under resan, vilket antagligen är ett jävligt dåligt beslut och kommer säkert ångra mig imorn och akutpacka om handbagaget. Upptäckte dessutom när jag skulle lägga ner kameran att linsskyddet är borta! Har letat överallt, men hittar det verkligen inte. Jävligt slarvigt gjort som vanligt! Så det blir upp extra tidigt imorn och leta helt enkelt, måste verkligen hitta det. Jag och en kamera utan linskydd går liksom inte ihop, så är det bara!

I vilket fall som helst, med eller utan linsskydd, så kommer brorsan och hämtar mig vid kl.8 imorn och skjutsar mig till Karlstad, sen går bussen till Stockholm kl.10. Gissar att jag kommer att sova en hel del på vägen dit eftersom jag har sovit skitdåligt flera nätter. Tänkte försöka gå upp vid kl.6 imorn så jag slipper stressa, men tror inte det kommer gå så bra om jag ska va ärlig!

Godnatt!



Now everything is packed! The suitcase ended up at 20 kg, Pretty well done, I have to say! Had to rethink a little with hand luggage, I will take my computer bag instead of a larger bag. The camera will have to hang around my neck during the trip, which is probably a really bad decision and I will surely change my mind by tomorrow and repack everything again. I also discovered that when I put down the camera in it's bag that the lens cap was gone! I have looked everywhere, but can't find it. Jut as sloppy as always! So I will just have to get up extra early tomorrow and look for some more, because I really need to find it. Me and a camera without a lins cap don't go together, simple as that!

Anyways, with or without the lens cap, my brother will pick me up at 8 am tomorrow and drive me to Karlstad, then the bus to Stockholm leaves at 10 am. Guessing I will sleep during most of the tripe because I've slept crappy several nights in a row now. Thought I'd try to get up at 6 am tomorrow so I don't need to rush, but I don't think it will be possible to be honest!


Good night!

Kommentera inlägget här :