Delayed flight

Sitter på Newarks flygplats i New York och väntar på ett extremt försenat flyg. Så försenat att jag missar mitt anknytande flyg och måse ta ett som går ca. 5 timmar senare. Jag kommer antagligen inte vara i Charleston fören kl.23.30(istället för kl18.04), så just nu försöker jag maila min ISEP koordinator för att försöka lösa så att jag kan bli hämtad av pickup service då istället. Hann inte växla till dollar innan jag flög och här så finns det varken bankkomat eller så man kan ta ut extra över summan i butikerna på fygplatsen. Min telefon funkar inte heller och det är sinnessjukt mycket folk här. Får jag inte svar på mitt mail snart kommer jag allvarlig fråga en random Amerikan om jag kan få låna en mobiltelefon!

På den positiva sidan så gick resan till New York verkligen jättebra. Fick sitta mitt i mellan två kvinnor från Philiadelphia som var jättetrevliga och hjälpsamma. De erbjöd sig till och med att hjälpa mig genom säkerhetskontrollerna och bagage check så jag slapp att göra det själv. Fastnade dock i säkerhetskontrollen för att det var världens kö och jag saknade ett litet formulär som jag var tvungen att fylla i, så när jag kom ut på andra sidan så var de redan borta. Efter det så blev det bara sämre om jag säger så... To be continued!



Sitting at Newark airport in New York waiting for my very delayed flight. It's actually so late that I will miss my connecting flight in Washington so that I have to take another plane that leaves about 5 hours later. I will probably not be in Charleston before 11.30PM (instead of 6PM), so right now I am trying to email my ISEP coordinator to try and work out so that I can be picked up by the pickup service at 11.30 instead. Didn't switch have time to exchange to U.S. dollars before I flew from Stockholm and here there is neither an ATM or any shop where you can take out extram money when shopping. My phone doesn't work in the States right now and it's insanely crowded in here. If I don't get a reply to my email soon, I will seriously ask a random American if I can borrow a cell phone!

On the positive side, the trip to New York went really great. Got to sit in between two very women from Philiadelphia which were really nice and helpful. They offered to even help me through security checkpoints and baggage check so I didn't have to do it yourself. However, got stuck in the security check because it was like the world's longest line and I was missing a form I had to fill in, so when I came out on the other side they were already gone. After that it only got worse... To be continued!

Kommentera inlägget här :