Forgive me for I have sinned

Nu när pengarna äntligen kommit in och nästan alla räkningar är betalda så tänkte jag att jag skulle passa på att handla lite på rean när jag ändå är i Karlstad i några dagar. Lite blev ganska mycket kan jag säga! Ett par shorts, tre par kjolar, en topp, en klänning, tre par örhängen och lite hårgrejer senare så kände jag mig ganska nöjd - speciellt när jag fick allt för under 1000 kr. Träningsskorna jag hade tänkt köpa var självklart slut, men ska kolla lite online och se om jag kan hitta dom någon annanstans.

Efter det så är det köpstopp för min del! Även om jag har insett att jag saknar en hel del vettiga saker fortfarande inför USA, så har jag börjat bli lite nervös över hur pengarna ska räcka när jag är där så tänker vänta tills jag kommer till USA med att skaffa det sista. Billigare så, sen blir det ju mer plats i väskan på vägen ner också!

Imorgon så ska jag in till banken och betala ISEP-räkningen så jag kan posta kvittot till universitetet sen. Väldigt krångligt men eftersom universitetet vill ha ett kvitto på min betalning och räkningen ska betalas via postgiro så finns det inte så mycket annat att välja på.

Gjorde en hårförlängning på mig själv här om dagen föresten, oj vad jag har saknat att ha långt hår! Får se hur länge det håller, men gissar på att jag kommer att behöva fixa det minst en gång när jag är i USA. Tur att jag kan med det själv säger jag bara, annars skulle jag vara körd. Här är ovanligt nog en bild på mig själv med resultatet.

Slut på tjejigt inlägg, OVER AND OUT.






Now that my CSN money has finally arrived, and almost all the bills are paid, I thought I would do some shopping on the summer sale while I'm in Karlstad. I got some sweet deals I have to say! One pair of shorts, three pairs of skirts, one top, one dress, three pairs of earrings and some hair stuff  later, I felt pretty content with what I got - especially when I got everything for under 1000 SEK. The Training shoes I had intended to buy was of course out of stock, but I'm going to check online and see if I can find them anywhere else.

After that, the money spending is over! I realized that I'm still missing a lot of things for the U.S., but I'm starting to get a little nervous about if I will have enough money or not when I'm there so I'm going to wait with the rest and get it when I'm in the U.S. instead. Cheaper that way, and I will get more space in my bag on the way there too!

Tomorrow I'm going to the bank to pay the ISEP bill so I can get a receipt and mail it to the university. Unneccesary complicated, but the university wants a receipt for my payment and the bill needs to be payed through postal giro, so I don't got much else to choose from.

Did hair extensions on myself the other day by the way, oh how I've missed having long hair! We'll see how long it lasts, but I'm guessing that I will need to fix it at least once when I'm in the U.S. Luckily I can do it myself, otherwise I'd be screwed. Here is a rare picture of myself showing the results.

End of girly post, OVER AND OUT.

Kommentera inlägget här :