Good news

Det är inte direkt så att jag inte redan visste att jag är sämst på att packa, men det är faktiskt illa om man inte ens klarar av att börja! Tog en titt på resväskan igår och kände bara nej vad jobbigt... Så jag började skriva en packningslista istället, som jag inte heller skrev färdigt. Jag var verkligen fruktansvärt oproduktiv igår! Valde helt enkelt att spenderade dagen åt annat. Fikade på stan med min kompis Diana som är och hälsar på i Filipstad från Stockholm. Hade inte träffat henne sen i julas, så vi hade mycket att prata om kan jag säga!

Idag har jag fikat IGEN(finns inte så mycket annat att göra i Filipstad?) med både Diana och Sandra. Sen tog jag en långprommenad med brorsans hund. Nu sitter jag här och letar efter vakumpåsar så att jag förhoppningsvis kan få plats med mer saker i resväskan. Har aldrig testat att använda vakumpåsar förut, men låter som en jävligt bra idé med tanke på att jag är i princip är helt omöjlig när det gäller att packa lätt och speciellt när jag ska vara borta i 4 månader. Ingen bra kombination! Ska ge mig ut på stan imorn och leta efter sånnadär påsar här i Filipstad. Tvivlar på att det finns, men det är värt ett försök.

Fick för övrigt ett väldigt välkommet mail idag från min ISEP-koordinator på Marshall University, tydligen så slipper alla vi ISEP-utbytestudenter betala extra för våra rum även om vi flyttar in tidigare än det officiella inflyttningsdatumet. Awesome, där sparade jag 900 kr!


 
 


It's not
that I didn't know that I suck at packing, but it's really even worse when you can't even get started! I took one look at the suitcase yesterday and just felt hell no... So I started writing a packing list instead, which I didnät complete either. I was really terribly unproductive yesterday! I chose simply to spend the day doing other things. Had fika in town with my friend Diana, who is visiting Filipstad from Stockholm. Hadn't seen her since last Christmas, so we had lots to talk about!

Today I had fika AGAIN(there is not much else to do in Filipstad?) With both Diana and Sandra. Then I took a long walk with my brother's dog. Now I'm sitting here looking for vacuum bags so that I hopefully can fit more stuff in the suitcase. Have never tried to use vacuum bags before, but sounds like a damn good idea considering that I'm basically completely impossible when it comes to packing light and especially when I will be away for 4 months. Not a good combination! Will head into town tomorrow and look for vacuum bags here in Filipstad. Doubt that they have it here, but it's worth a shot.

I also got a very welcommed email today from my ISEP coordinator at Marshall University. Apparently ISEP exchange students don't have to pay extra for our rooms, even if we move in earlier than the official move in date. Awesome, that email just saved me 900 SEK!

Kommentera inlägget här :