Just some stuff

Idag har jag fixat så till och med min teknikrädda mamma kan med Skype! Ganska roande att sitta mitt emot varan vid köksbordet och säga "Hej hej, hör/ser du mig?" haha Så nu kan alltså alla som vill ha kontakt med mig medan jag är i USA även nå mig via Skype, bra va?

Fick allt jag hade beställt inför resan förra veckan idag också. Valde att beställa ett tunt täcke och en liten kudde från Ellos så jag har något att sova i när jag kommer fram till Marshall University. Tydligen så är det enda som finns en sängstomme med madrass, ett skrivbord, en byrå och en garderob. Eftersom Amerikaner inte verkar se på sängkläder på samma sätt som jag gör, så tyckte jag det var lika bra att ta med eftersom jag antagligen inte kommer att hinna åka till Walmart eller liknande när jag kommer fram till universitetet på kvällen. Sova utan varken kudde eller täcke? No thanks! Bäst av allt är att täcket och kudden redan var vakuumpackade, win!

Har även investerat i en bagagevåg från coolstuff.se idag eftersom varken ICA eller Coop hade någon i butik. Känns bra att ha med tanke på att jag redan har problem med att få plats med allt i resväskan, vill nästan inte veta vad allt väger! Tänkte ta med den till USA så jag kan använda den på hemvägen också, har en känsla av att jag kommer ha ännu mer problem med packningen då! Hoppas den hinner komma innan helgen, annars är jag körd.



Just nu känner jag att ångesten börjar komma krypandes lite när jag tänker på allt jag ska hinna med innan jag åker. Saker som måste packas, dokument som ska fixas, människor som jag måste träffa innan jag åker... Vet inte hur jag ska hinna med allt?



Today I've fixed so that even my mom who's pretty much afraid of technology can use Skype! Pretty amusing to sit opposite eachother at the kitchen table saying "Hey hey, can you hear/see me?" haha So now anyone who wants to contact me while I'm in the U.S. can also reach me thorugh Skype, nice huh?

I also got everything I ordered online last week today. Decided to order a thin duvet and a small pillow from Ellos so I have something to sleep in when I arrive at Marshall University. Apparently the only things that will be in my room when I arrive is a bed frame with a mattress, a desk, a dresser and a closet. Because Americans don't seem to share my idea of what bedding and linen is, I thought it was best to bring some with me because I probably wont have time to go to Walmart or something like it when I arrive at the university late in the evening. Sleeping my first night without neither a pillow or a duvet? No thanks! Best of all this is that the duvet and pillow was already vacuum packed, win!

I have also invested in a bagage scale from coolstuff.se today because neither ICA or Coop had someone in store. Feels like a good thing to have, given that I already have trouble getting everything packed in one suitcase, kinda donät want to know what it weights right now! Going to bring the scale with me to the U.S. so I can use it on the way home too, have a feeling that I will have even more trouble with bagage then! Hope it will arrive before the weekend, or I'm screwed.

Right now I'm starting to feel some the anxiety when I think of all the things I have to do before I go. Things that must be packed, documents that needs to be arranged, people that I have to see/say goodbye to before I leave... I don't know how I will have time to do everything?

Kommentera inlägget här :