Karlstad - Stockholm 20/8

Har blivit lite ändrade planer med resan till Stockholm/Arlanda. Först var det tänkt att jag skulle åka till Stockholm den 21/8, övernatta hos Diana som bor i Stockholm och sen ta pendeltåg följt av buss till Arlanda morgonen därpå. Kände att det skulle bli väldigt flängigt och stressigt, något jag känner att jag kommer ha tillräckligt av redan på vägen till USA. Därför så kommer jag åka till Stockholm den 20 augusti iställlet. Mindre stress och dessutom så hinner jag kanske träffa lite fler kompisar som finns i Stockholm.

Det är här jag är lite jobbig. Har aldrig varit ett direkt fan av att åka tåg, speciellt om det är själv och med mycket bagage. Lösningen? Man tar buss istället! Visst buss tar över 4 timmar ner till Stockholm, men eftersom jag faktiskt tycker om att åka buss och det är billigare så tycker jag det är klart värt det! Har precis bokat biljetten så mån 22/8 kl.10.00 åker jag til Stockholm från Karlstad. Har inte lyckats hitta någon skjuts till Karlstad då än för att alla verkar vara upptagna med att jobba. Känns mindre kul om jag skulle behöva ta bussen till Karlstad från Filipstad kl.8.10 för att hinna med bussen till Stockholm, men kanske inte kommer ha så mycket att välja på. Men jag säger som jag säger till allt just nu - Det löser sig!

Kommentera inlägget här :