Some more shopping

Nu är äntligen ISEP-räkningen betald och kvittot skickat till universitetet! Skönt att ha det gjort, har faktiskt varit lite jobbigt att ha 28 000 kr öronmärkt på kontot...

Det här med mitt köpstopp gick sådär när jag var inne i stan idag. Det enda som det var tänkt att jag skulle köpa var träningsskorna jag hade kollat på och badkläder för simmhallsbruk. Slutade med att jag inte köpte något av det jag skulle pga. beslutsångest och handlade annat istället. Köpte ett par ballerinaskor, två träningstoppar, en oversize stickad tröja och två spetslinnen på H&M som sammanlagt gick på 500 kr. Ganska bra shoppat för 500 kr tycker jag ändå! Nu är det bara träningsskor och eventuellt badkläder som saknas, sen tror jag faktiskt att jag har allt jag behöver inför USA.

Problemet med träningsskorna är att jag inte kan bestämma mig. Ska jag köpa ett par träningsskor eller ett par walkingskor? Fördelen med träningskorna jag har tittat på är att dom är nätta, luftiga och dessutom väldigt billiga för att de är på rean. En ganska bra investering eftersom jag verkligen vill utnyttja gymmet på Marshall University. Naktdelen är att de inte är lika bra och stabila för att gå/motionera utomhus.



ADIDAS Core Fitness och SOC W Walk FW S12

Med walkingskorna så är det tvärt om, trots att de är väldigt sköna och ganska nätta så har de ganska dålig ventilation, vilket gör att de blir ganska varma om man skulle vilja träna inomhus med dem. Dom här skorna är också lite dyrare, men ändå en ganska bra investering eftersom jag går mycket.

Just nu väger det lite mer åt att jag ska köpa träningsskorna, men jag kan inte riktigt bestämma mig helt. Det här är ett karaktärsdrag som jag avskyr hos mig själv, den konstanta beslutsångesten! Ska det verkligen behöva vara så himla svårt att bara välja? Ja, tydligen. Det värsta är att jag vet att om jag fattar ett beslut snabbt utan att se över alla alternativen "ordentligt" så kommer jag ifrågasätta mitt beslut totalt. Livet är verkligen inte lätt när man gör det onödigt svårt!

Kommentera inlägget här :