Hard keeping up

God morgon! Eller i allafall här i Huntington så är klockan halv 8 på morgonen och jag är så in i helvetes trött! Jag ber om ursäkt att jag inte har bloggat förens nu, men just så finns det helt enkelt inte nog många timmar på en dag! Så mycket som måste göras, ställen som måste besökas, folk som man måste träffa, det är helt crazy och jag älskar det!

Resan hit gick som smort fram till Newark Airport i New York sen började det krångla. Flyget var över 3 timmar försenat, vilket gjorde att jag missade mitt anknytande flyg i Washington. Min telefon funkade inte och internet funkade inte på min dator så det var ganska frustrerande att vänta så länge utan digital underhållning. Lyckades i allafall få tag i min ISEP-koordinator här på Marshall University genom att låna en telefon så jag kunde ordna så att pickup service hämtade mig när jag landade 6 timmar senare än planerat i Charleston. Sen när jag kom till Marshall University och mitt rum så somnade jag nästan direkt efter nästan 28 timmar på resande fot.

Rummet är helt okej, rent, ganska litet och med lite sliten inredning. Har inte träffat min roommate än, men hon kommer antagligen under helgen. Spenderade gårdagen med att gå rnt på Campus för att fixa studentleg, internet wifi, gå in till stan för att fixa mobil etc. På kvällen igår så gick vi till en studentbar som hette Fat Pattys så har sovit ungefär 3 timmar sammanlagt inatt. Men sova kan man göra sen! Alla är helt underbara här, jättetrevliga och jag har träffat så mycket intressanta människor. Nu ska jag springa och äta frukost innan min orientation börjar. Bilder kommer i nästa inlägg, ciao!
 



Good morning! Or at least here in Huntington is at 7:30 in the morning and I'm so freaking tired! I apologize that I haven't blogged until now, but there are simply not enough hours in a day right now! So much to do, places to be go, people that you have to meet, it's absolutely crazy and I love it!

The trip here went smoothly up to Newark Airport in New York, then it went for the worse. The flight was over three hours late, which meant I missed my connecting flight in Washington. My phone didn't work and the internet didn't work on my computer so it was quite frustrating to wait so long without digital entertainment. Did manage to call my ISEP coordinator here at Marshall University by borrowing a phone so I could arrange for pickup service to pick me up when I landed six hours later than planned in Charleston. When I finally arrived to Marshall University and to my room I fell asleep almost immediately after almost 28 hours of traveling.

The room is okay, clean, quite small and a bit worn furnishing. Have not met my roommate yet, but she will probably get here by the weekend. Spent yesterday on campus to fix my student id, internet wifi, then go into the city to fix my phone etc. Yesterday in the evening we went to a studentbar named Fat Patty's, came home really late and have slept about 3 hours. But I can sleep later! The campus is gorgeous
, really nice and I have met many interesting people. Now I have to run and eat breakfast before my orientation begins. Pictures will be in the next post, ciao!

Kommentera inlägget här :