Food thoughts



God förmiddag! Sitter och äter en lite sen frukost/brunch - yoghurt med krossat knäckebröd + russin, knäckemacka med salami och groddar, en banan och att glas juice. Ganska standard frukost för mig, ska jag ut och gå så brukar det bli en frukt- eller bärsmoothie istället så äter jag ordentlig frukost sen efter. Jag undrar vad jag kommer äta till frukost om en månad?

Enligt det svar som jag fick från Amanda(20-årig student på Marshall University) som jag har pratat lite med via Tumblr, så är valmöjligheterna vad gäller mat inte jättemångsidiga om man vill äta någorlunda nyttigt. Det hon tipsade om var sallad, turkey- eller veggieburger eller egenköpt/lagad mat. Det sistnämnda är ju som sagt inte ett alternativ för mig eftersom jag inte har någonstans att laga mat och har en unlimited meal plan. Saken blir inte direkt enklare av att jag är allergisk/överkänslig mot en hel del saker och är laktosintollerant. Planerar att ta med tabletter för min laktosintollerans men det kommer bli ganska dyrt att ta 1-3 tabletter i samband med varje måltid och jag är inte heller jätteduktig på att komma ihåg att jag ska ta dom. Som tur är så finns det i allafall instant oatmeal som alternativ till frukost, stadigaste och enklaste frukosten ever!




Kommentera inlägget här :