When in doubt

Om jag skulle hade fått tio kronor för varje gång någon har ifrågasatt att jag ska åka och studera i USA de senaste månaderna så skulle jag ha haft en rejäl reskassa just nu. Är så trött på att bli ifrågasatt för att jag har tagit mitt livs bästa beslut någonsin! Har inte folk bättre saker för sig? Självklart är jag nervös och känner tvivel ibland för att allt kommer att vara så stort och nytt, men det är ju själva tanken! Nästa gång någon känner för att uttrycka sina åsikter, tänk på vilken effekt det ni säger egentligen har. Vad hände med positivt tänkade och att vidga sina vyer?

Den enda man kan förlita sig på när man tvivlar är på sig själv. Jag gör det här för min skull och inte för någon annans skull. Om lite drygt två veckor så kommer jag att vara och studera i USA having the time of my life och det är FANTASTISKT, inget annat. Okej?

Godnatt!



If I would have had a dollar for every time someone has questioned my decision to study in the U.S. these past months, I would have had some decent travel funds right now. I'm so tired of being questioned because I have taken my life's best decisions ever! Don't people have better things to do? Of course I'm nervous and sometimes feel doubt because everything will be so big and new, but that's the whole idea! The next time someone feels like expressing their views, consider what impact what you say really has. What happened to positive thinking and to broaden your horizon?

When in doubt, the only thing you can rely on is yourself. I'm doing this for me and not for anyone else. In a little over two weeks, I will be studying in the U.S. having the time of my life and it's GREAT, nothing else. Okay?

Goodnight!

Kommentera inlägget här :