Baked goods

Har världens(!) träningsvärk efter att jag staplade ved hela dagen igår, mina ben! Är jag klen eller, det borde inte ens kännas så här mycket? Så med världens bästa ursäkt så har det vart en riktigt slapp dag idag, har mest krånglat i köket. Yoghurtshake med jordgubbar och hemmagjorda scones till frukost och fajitas till lunch. Efter att jag hade gjort fajitas så fick jag världens ryck och ville baka, så pallade lite rabarber, jordgubbar och smultron i trädgården, en av fördelarna att bo hemma hos mamma och pappa just nu! Har typ inte bakat sen jag flyttade från lägenheten i slutet av maj, så blev en del svordomar i köket idag kan man säga. Men det blev rabarberpaj till slut och här är resultatet. I still got it!







My muscles are sore as hell today after stacking firewood all day yesterday, my legs hurt! Am I weak or what, it should't even feel this bad? So with the world's best excuse, it has been a really lazy day today, mostly been fussing around in the kitchen. Yogurt shake with strawberries and homemade scones for breakfast and fajitas for lunch. After I made fajitas, I really felt the urge to bake something, so I grabbed a little rhubarb, strawberries and wild strawberries in the backyard, one of the advantages of living with your mom and dad right now! I haven't really baked since I moved from my apartment in late May, so that kinda brought on some swearing in the kitchen, I might add. But I ended up with a rhubarb pie in the end and here is the result. Yummy, I still got it!

Kommentarer :

#1: Anna Lovisa

Kul å hitta en Karlstadsstudent som bloggar! :) Kommer snart upp till staden där sola alltid skiner och hoppas trivas på univ.! :)

Svar: Tack detsamma, kul att du har hittat hit! Du kommer säkert trivas kanonbra i Karlstad och på universitetet, vad ska du läsa? :)
Emma Nilsson

skriven

Kommentera inlägget här :