Hej och välkommen till min blogg!


Jag heter Emma Nilsson, är 23 år och studerar Visuell Kommunikation och Design på Karlstad Universitet. I augusti 2012 så kommer jag att åka till USA för att studera en termin som utbytestudent på Marshall University i Huntingon, West Virginia.

Jag har därför under hösten fått i uppdrag av Karlstad Universitet att blogga om min tid och mina upplevelser som utbytestudent i USA. Varje vecka kommer jag att blogga om allt och inget som har med mina utbytestudier att göra. Jag kommer även dela med mig av tips och erfarenheter när det gäller att ansöka för utbytesstudier, antagningsprocessen och allt annat som kan vara väsentligt för er studenter som funderar på att studera utomlands men inte riktigt har tagit steget ännu. Den här bloggen är självklart också till för att min familj och mina vänner ska kunna följa min tid i USA. Jag kommer även att översätta mina blogginlägg till engelska så att mina utländska vänner också kommer att kunna läsa min blogg.

Även om jag inte alltid är bekväm med att vara utanför min comfort zone så är det här en once in a life time experience som bara måste göra om man får chansen. Jag planerar att få ut så mycket som möjligt av den här upplevelsen och jag hoppas att ni kommer att tycka att det är lika kul att följa min tid i USA som jag kommer att tycka att det är att skriva om den!

 



Hi and welcome to my blog! 

My name is Emma Nilsson, I'm 23 years old and I study Visual Communication and Design at Karlstad University. In August 2012, I will study one semester in the U.S. as an exchange student at Marshall University in Huntingon, West Virginia.

Karlstad University have given my the honor to blog about my time and my experiences as an exchange student in the U.S. Every week I will blog about anything and everything related to my exchange studies. I will also share tips and experiences when it comes to applying for studying abroad, the admission process and anything else that might be critical to other students who are considering studying abroad, but have not really taken the first step yet. This blog is of course also for my family and friends so that they can follow me during my time as a student in the U.S. I will also translate all my blog posts into English so that my foreign friends also will be able to read my blog.

Even if I'm not always comfortable being outside of my comfort zone, studying abroad is a once in a lifetime experience that has to be experienced if given the chance. I plan to get as much as possible out of the experience which is why I hope that you will find it as much fun to follow me during my time in the U.S, as I will writing about it!

Here goes nothing,

/Emma

 

 

Kommentera inlägget här :