Östersund

Håller just nu på att försöka packa lite lätt inför en helg hos min bror och hans sambo i Östersund. Det handlar bara om 3 dagar, men tycker ändå att det blir lite väl mycket packning?

Det här får mig verkligen att undra över hur jag ska kunna få plats med allt jag behöver ha med mig till USA i en enda resväska? Kan knappt få ett grepp om VAD jag behöver ta med mig till USA ens...

Min kompis Zara(http://rewonky.blogg.se/) tipsade om en webbsida som hon har hittat som heter http://www.packlista.com/. Grymt bra grej, även om en del halvonödiga saker dyker upp på listan när man gör en sökning. T.ex. tvättlina eller "en bra tejp". Jag spar nog det utrymmet i min resväska till något annat tack!

Blir en lång bilresa upp till Östersund imorgon, så tänkte passa på att göra en packningslista under resan. Måste även göra en inköpslista med vad jag behöver köpa innan jag åker, har en känsla av att den kommer att bli lååååång!




Trying to pack lightly for a weekend at my brother's and girlfriend's place in Östersund. It's only about 3 days, but I still feel like I'm packing too much?

This really makes me wonder how I will ever fit everything I need to take with me to the U.S. in one single suitcase? I can't even get a grip on WHAT I need to take with me to the U.S...

My friend Zara showed me a website that she found called http://www.packlista.com/. Pretty good stuff, although some things appearing on the list when doing a search are a bit odd. For example a clothesline or a "good tape". I think I will save that space in my suitcase to something else thank you!

Will be a long drive up to Östersund tomorrow, so I thought I would make a packing list during the trip up. I also have to make a shopping list of what I need to buy before I go to the U.S. and I have a feeling that it will be a very loooooong one!

/Emma
Taggar: Allmänt, Packning;

Kommentera inlägget här :