Time to pay!

Fick mail från min ISEP-koordinator Susanna på Karlstad Universitet i fredags med räkningen för mina sammanlagda kostnader(hyra, mat, avgifter) som utbytestudent i USA. Är inte varje dag man får en räkning på 28 000 kr!
 





28 000 kr täcker alla mina mat, boende och skolavgifter under hela hösten. Jag kommer alltså inte alls behöva tänka på hyra, matkostnader eller terminsargifter under hela tiden jag är där, hur skönt som helst! Gick direkt in på CSN:s hemsida för att se om jag kunde göra en studieförsäkran redan nu så jag kan få mitt CSN-lån utbetalat så snart som möjligt och det gick utan problem! Nu är det bara att vänta på att CSN-lånet trillar in på kontot så att jag kan börja styra upp min ekonomi inför hösten på riktigt. Känns verkligen jätteskönt att det här med pengarna äntligen börjar falla på plats!





Got an email from my ISEP coordinator Susanna at Karlstad University last Friday with the bill for all my expences(rent, food and fees) as an exchange student in the U.S. It's not every day you get a bill of 28 000 SEK!

28 000 SEK covers all my food, accommodation and tuition fees throughout my whole time studying at Marshall University. This means that I wont have to worry at all about rent and food costs or tuition fees during the whole time I'm there, how awesome is that! Went straight to CSN's website to see if I could do a "student declaration" now so that I can get my CSN loan paid out as soon as possible and it went very smoothly, was no problem at all! Now I just have to wait for the money to be transferred to my account so I can start planning my economy for this fall for real. It feels really great that the money part of this is finally coming together!
 
Taggar: CSN;

Kommentera inlägget här :