Travel adapter kit

Kollade min mail förut idag, gör det väldigt ofta nu för tiden eftersom jag väntar på svar från Marshall University om vilka kurser jag kommer att läsa till hösten. I allafall, så hade jag fått ett mail från Clas Ohlson om att jag har beställt ett "reseadapter set" och att det skulle skickas hem till min adress inom dom närmsta dagarna. Problemet är bara att jag inte har beställt ett reseadapter set!

Fattade ingenting, visste inte ens vad det var först. Gick in på Clas Ohlson och kollade vad det var, tydligen en såndär strömadapter för eluttag. http://www.clasohlson.com/se/Reseadapterset/Pr363336000
Då fattade jag. Min bror blev genast skäligen misstänkt eftersom vi diskuterade här om veckan att eluttagen i USA är annorlunda i jämförelse med svenska eluttag, så man måste oftast ha en adapter för att kunna ladda mobilen osv. Väldigt bra att ha helt enkelt om man ska vara i USA i 4 månader och antagligen något som jag helt skulle glömma bort att införskaffa så tack brorsan!



I checked my email earlier today, been doing that very frequently lately because I'm waiting to hear back from Marshall University about what courses I will be taking this fall. Anyways, I had an email from Clas Ohlson claiming that I've ordered a "travel adapter set" and that it would be sent to my address within a couple of days. The only problem is that I havn't ordered a travel adapter kit!

Had no idea what was going on, I didn't even know what it was at first. Went to Clas Ohlson website and checked out what it was, apparently, it's was a transmit power adapter socket. http://www.clasohlson.com/se/Reseadapterset/Pr363336000

Then it all started to come together for me. My brother was immediately a reasonable suspect, because we discussed it other week that the electrical outlets in the U.S. is different in comparison to Swedish power outlets, so usually you have to have an adapter to charge you cell phone etc. It's simply a very handy thing to have if you're going to be in the U.S. for 4 month and something that I would probably completely forget to get so thanks bro!

Kommentera inlägget här :