All work and no play

Hela idag har i princip gått åt till att plugga. Skypade med både mamma och Andrea idag, var skönt att prata lite svenska, men kom på mig själv flera gånger med att inte komma på det svenska ordet när jag pratade så jag använde det engelska istället. Hur ska det här bli när jag kommer hem igen och inte kan prata svenska? haha

Just nu så har jag jättemycket problem med att hantera fyra kurser samtidigt. Det går helt enkelt inte, det är alldeless för många uppgifter på samma gång. Just nu så har jag tre uppgifter i Advanced Digital Media, tre uppgifter i Graphic Design II, ett grupparbete i Advertising Layout and Design och två uppgifter i magazine Article Writing. Jag får det helt enkelt inte att gå ihop. Känns som om jag läser på 400%, jag förstår inte hur dessa stackars collegestudenter kan ha upp till 6-7 kurser samtidigt! Jag måste försöka lösa det på något sätt så jag kan ta bort en kurs här och kanske läsa en extra i Sverige när jag kommer tillbaka istället om det är möjligt. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det här går att lösa på något sätt... Nu ska jag sova, tror det här är första gången sen jag kom till USA som jag går och lägger mig innan midnatt.

Godnatt!



The whole day today has basically gone into studying. Skyped with both my mom and Andrea today, it was nice to talk a little Swedish, but found myself loosing Swedish words several times and usingEnglish instead.Wouldn't it be awkward if when I come back to Sweden I can't speak Swedish anymore? haha

Right now I really have trouble managing four different courses at the same time. I just can't seem to work it out, it's too many assignments at the same time. Right now I have three assignments in Advanced Digital Media, three in Graphic Design II, one group project in Advertising Layout and Design and two assignments in Magazine Article Writing. There's simply not enough time for it all. Feels like I'm studying at 400%, I don't understand how these poor college students can have up to 6-7 courses at the same time! I have to try and fix it somehow so I can remove one course here and maybe read an extra in Sweden when I come back instead if possible. I really really hope this can be solved somehow because it's driving me insane... I'm going to sleep now and I think this might be the first time since I came to the U.S. that I go to bed before midnight.

Good night!

Kommentera inlägget här :