Saturday Sep.15

Under lördagen så spelade Marshall Amerikansk fotboll mot Ohio University. Matchen va på hemmaplan så vi hade tailgating tillsammans med alla utbytestudenter sen gick vi till fotbollsmatchen. Stämningen var riktigt spänd och publiken kastade rejält mycket skit på motståndarlaget. Fotbollsspelarna tacklade varandra extra hårt och det blev bråk på planen flera gånger. Det är det här jag inte gillar med sport, så jag gick tillbaka till mitt rum efter första halvleken för att plugga eftersom jag hade en inlämningsuppgift som skulle vara inlämnad senast kl.00.00. lördag natt. Man kan väl undra varför en lärare sätter en deadline på en helgdag, men det är bara att gilla läget! Efter jag var klar med inlämningsuppgiften så kollade jag och tjej som heter Isabelle på Drive så vi gick inte och la oss fören kl.3 på morgonen. Imorse när jag vaknade så var jag jättetrött och allergisk, dessutom så funkade inte vår taklampa för att vi har en RÅTTA(!!!) som bor i taket. Vi kan höra den äta på takplattorna, Teneil är livrädd för att den ska tugga igenom plattorna och ramla ner i hennes säng när hon sover. Jag hoppas att vaktmästeriet kommer och fixar det här imorn, känns liksom inget vidare fräscht att ha en inneboende i taket!



On Saturday Marshall played football against Ohio University. The game was here in Huntington so we tailgated with the rest of the exchange students and then we went to the watch the game. The atmosphere was really tense and the audience threw a lot of shit at opposing team. The football players tackled each other extra hard and there were fights on the pitch several times. This is what I freaking don't like about sports, so I went back to my room after the first half to study because I had an assignment that was due at midnight and I hadn't finished it. You might wonder why a teacher puts a deadline at midnight on a Saturday, but it's just the way it i! After I was done with the assignment, me and a girl named Isabelle watched Drive so I didn't go to bed until like 3 in the morning. This morning when I woke up, I was really tired and allergic like hell and the lights in our room didn't work because apparently we have a RAT(!) Living in the roof. We can hear eating at the boards and Teneil is terrified of it to chew through the plates and fall down in her bed when she's sleeping. I hope the janitor comes and fixes this tomorrow, because it feel pretty nasty having a rat living in our freaking ceiling!

Kommentera inlägget här :